Spartėjant COVID-19 plitimui, IHR skubios pagalbos komitetas ragina sutelkti dėmesį į veiksmingas priemones

Penktasis skubios pagalbos komiteto posėdis, kurį pagal Tarptautines sveikatos taisykles (IHR) (2005 m.) Sušaukė generalinis direktorius dėl koronaviruso ligos (COVID-19), įvyko 2020 m. Spalio 29 d., Ketvirtadienį, 12: 30-16: 05. Ženevos laiku (CEST).

Susirinkimo eiga

Nepaprastosios padėties komiteto nariai ir patarėjai buvo sušaukti vaizdo konferencijos būdu.

Generalinis direktorius pasveikino komitetą, pabrėžė pasaulinę pažangą ir iššūkius kovojant su COVID-19 ir padėkojo Komitetui už jų nuolatinę paramą ir patarimus.

Teisės departamento ir Atitikties, rizikos valdymo ir etikos departamento (CRE) atstovai informavo narius apie jų vaidmenis ir atsakomybę. CRE etikos pareigūnas nariams ir patarėjams pateikė PSO interesų deklaracijos proceso apžvalgą. Nariai ir patarėjai buvo supažindinti su savo individualia atsakomybe laiku atskleisti PSO visus asmeninio, profesinio, finansinio, intelektinio ar komercinio pobūdžio interesus, dėl kurių gali kilti tariamas ar tiesioginis interesų konfliktas. Jiems papildomai buvo priminta jų pareiga išlaikyti posėdžio diskusijų ir komiteto darbo konfidencialumą. Kiekvienas dalyvavęs narys buvo apklaustas ir interesų konfliktų nenustatyta.

Sekretoriatas perdavė posėdį pirmininkui profesoriui Didierui Houssinui. Profesorius Houssinas taip pat pasveikino komitetą ir apžvelgė susitikimo tikslus ir darbotvarkę.

PSO generalinių direktorių padėjėjai reaguojant į ekstremalias situacijas ir pasirengimą ekstremalioms situacijoms bei tarptautinės sveikatos taisyklės pateikė dabartinio konteksto apžvalgą ir atnaujino 2020 m. Rugpjūčio 1 d. Laikinosios rekomendacijos įgyvendinimą. PSO toliau vertina pasaulinį COVID-19 pandemijos rizikos lygį kaip labai aukštą.

Komitetas išreiškė didelį dėkingumą PSO lyderystei ir veiklai visame pasaulyje. Komitetas ypač įvertino PSO lemiamą vaidmenį rengiant įrodymais pagrįstas gaires ir rekomendacijas; teikti šalims techninę pagalbą ir operatyvinę paramą; perduoti aiškią informaciją ir spręsti klaidingą informaciją; ir sušaukti solidarumo bandymus ir prieigą prie COVID-19 įrankių (ACT) greitintuvo. Komitetas įvertino nuolatines PSO pastangas stiprinti nacionalinius, regioninius ir pasaulinius atsakus į COVID-19 pandemiją.

Po po to vykusių diskusijų Komitetas vienbalsiai sutiko, kad pandemija vis dar yra nepaprastas įvykis, kelia pavojų visuomenės sveikatai kitoms valstybėms tarptautiniu mastu, ir toliau reikalauja koordinuoto tarptautinio atsako. Komitetas manė, kad pandemija COVID-19 išlieka tarptautinės svarbos visuomenės sveikatos ekstremalia situacija ir patarė generaliniam direktoriui.

Generalinis direktorius nustatė, kad COVID-19 pandemija ir toliau yra PHEIC. Jis priėmė Komiteto patarimą PSO ir Komiteto patarimus valstybėms, šios Konvencijos Šalims, pateikė kaip laikinas rekomendacijas pagal IHR (2005).

Nepaprastosios padėties komitetas bus sušauktas per tris mėnesius, generalinio direktoriaus nuožiūra. Generalinis direktorius padėkojo Komitetui už jo darbą.

Patarimas PSO sekretoriatui

Vadovavimas ir koordinavimas 
1. Toliau koordinuoti pasaulines ir regionines daugiašales organizacijas, partnerius ir tinklus bei dalytis geriausia praktika reaguojant į pandemiją.

2. Pateikti valstybėms, šios Konvencijos Šalims, mechanizmą, įskaitant šablonus ir procesus, skirtus pranešti apie nacionalinę pažangą įgyvendinant laikinas rekomendacijas; rinkti, analizuoti ir reguliariai teikti Komitetui informaciją apie šią pažangą.

Įrodymais pagrįstos reagavimo strategijos
3. Toliau pateikite įrodymais pagrįstas rekomendacijas dėl COVID-19 pasirengimo ir atsako. Šiose gairėse turėtų būti pateikiamos tvarios ilgalaikio reagavimo strategijos, skirtingo perdavimo lygių švelninimo metodai, patobulinti rizikos valdymo ir reagavimo į pandemiją rodikliai, visuomenės sveikatos veiksmingumo ir socialinių priemonių COVID-19 reagavimui metaanalizė ir išmokta patirtis įskaitant iš vidaus peržiūrų.

Tyrimai 
4. Toliau kviesti daugiadalykius ekspertus, kad susitartų dėl nuoseklios kalbos ir toliau paaiškintų: visus galimus perdavimo būdus ir virulentiškumą; sunkumo rizikos veiksniai ir COVID-19 epidemiologija; ir ryški pandemijos dinamikos įvairovė visame pasaulyje.

5. Tęskite tarpsektorinį bendradarbiavimą, kad suprastumėte SARS-CoV-2 kilmę, gyvūnų vaidmenį / poveikį ir reguliariai atnaujintumėte tarptautinių tyrimų rezultatus.

6. Toliau dirbkite su partneriais tobulindami matematinius modelius, kurie gali padėti priimti politinius sprendimus, kaip geriausiai sušvelninti pandemijos padarinius.

Stebėjimas ir kontaktų sekimas  
7. Tęskite bendradarbiavimą su partneriais ir tinklais teikdami rekomendacijas, įrankius ir mokymus, kurie padėtų šalims stiprinti jų tvirtą visuomenės sveikatos priežiūrą, visapusišką kontaktų paiešką ir grupių tyrimus.

8. Skatinkite ir palaikykite šalis, kad jie suprastų savo epidemiologinę situaciją ir atitinkamus rodiklius bei praneštų apie juos, be kita ko, pasitelkdami esamas gripo kontrolinio stebėjimo sistemas, skirtas COVID-19.

Rizikos komunikacija ir bendruomenės įsitraukimas
9. Toliau bendradarbiaukite su partneriais, siekdami kovoti su besitęsiančia infodemija ir teikti bendruomenės mobilizavimo gaires, kad būtų palaikomos veiksmingos visuomenės sveikatos ir socialinės priemonės.

Diagnostika, terapija ir vakcinos
10. Toliau remti diagnostikos, saugios ir veiksmingos terapijos bei vakcinų plėtrą ir vienodą prieigą per prieigą prie COVID-19 įrankių (ACT) greitintuvo; toliau tęsti darbą su visais „ACT Accelerator“ partneriais, kad suteiktų šalims papildomo aiškumo apie procesus, kad būtų galima teisingai ir laiku naudotis diagnostika, terapija ir vakcinomis, taip pat ir humanitarinėje aplinkoje.

11. Pagreitinkite paramą, kad padidintumėte šalių pasirengimą įvesti vakciną COVID-19, teikiant rekomendacijas, įrankius ir techninę pagalbą tokiose svarbiose srityse kaip vakcinacijos strategijos, vakcinų priėmimas ir paklausa, mokymai, tiekimas ir logistika, daugiausia dėmesio skiriant šaltai grandinei ir priėmimo ir vakcinos saugumo stebėjimas.

Sveikatos apsaugos priemonės, susijusios su tarptautiniu eismu
12. Toliau dirbkite su partneriais, kad atnaujintumėte ir peržiūrėtumėte įrodymais pagrįstas tarptautinių kelionių gaires, atitinkančias IHR (2005) nuostatas. Šiose rekomendacijose dėmesys turėtų būti sutelktas į veiksmingus, rizika pagrįstus ir nuoseklius metodus (įskaitant tikslingą diagnostikos ir karantino naudojimą), kuriuose atsižvelgiama į perdavimo lygį, reagavimo pajėgumus kilmės ir paskirties šalyse ir susijusias su kelionėmis susijusias aplinkybes.

Pagrindinės sveikatos paslaugos
13. Bendradarbiaukite su partneriais ir padėkite šalims stiprinti jų pagrindines sveikatos paslaugas, ypatingą dėmesį skiriant psichinei sveikatai, visuomenės sveikatos prevencijos ir kontrolės sistemoms bei kitam visuomenės poveikiui, taip pat pasirengimui ir reagavimui į gretutinius protrūkius, pvz. kaip sezoninis gripas. Ypatingas dėmesys ir toliau turėtų būti skiriamas pažeidžiamoms aplinkoms.

Laikinos rekomendacijos valstybėms, šios Konvencijos Šalims

Vadovavimas ir koordinavimas 
1. Toliau dalytis su PSO geriausia patirtimi, įskaitant vidaus veiksmų apžvalgas, ir pritaikyti įgytą patirtį siekiant sušvelninti COVID-19 atgimimą; investuoti į tvarių pasirengimo ir reagavimo pajėgumų nacionalinių veiksmų planų įgyvendinimą laikantis TST reikalavimų.

2. Pranešti PSO apie pažangą įgyvendinant laikinąsias rekomendacijas, ypač apie svarbiausius pasiekimus, gaires ir kliūtis. Ši informacija suteiks šalims, PSO, partneriams ir Komitetui galimybę toliau priimti pagrįstus sprendimus, vystantis pandemijai.

Įrodymais pagrįstos reagavimo strategijos
3. Venkite politizavimo ar pasitenkinimo dėl pandemijos, kuri neigiamai veikia vietos, nacionalines, regionines ir pasaulines pastangas reaguoti. Nacionalines strategijas ir lokalizuotą pasirengimo ir reagavimo veiklą turėtų lemti mokslas, duomenys ir patirtis, jie turėtų įtraukti ir sudaryti sąlygas visiems sektoriams, taikant visos visuomenės požiūrį.

4. Įgyvendinkite dinamišką rizikos valdymo metodą, naudodamiesi tinkamais rodikliais, kad būtų galima informuoti apie ribotą laiką įrodymais pagrįstas visuomenės sveikatos ir socialines priemones.

Tyrimai 
5. Atlikti tyrimus ir dalytis informacija apie perdavimą, įskaitant aerozolių vaidmenį; SARS-CoV-2 buvimas ir galimas poveikis gyvūnų populiacijoms; ir galimus taršos šaltinius (pvz., šaldytus produktus), siekiant sumažinti galimą riziką taikant prevencines priemones ir tarptautinį bendradarbiavimą.

Stebėjimas ir kontaktų sekimas 
6. Tęskite pastangas stiprinti visuomenės sveikatos priežiūros sistemas ir investuokite į apmokytą darbo jėgą, kad būtų galima aktyviai ieškoti atvejų, atlikti išsamų kontaktų paiešką ir grupių tyrimus.

7. Toliau laiku ir nuosekliai pranešti PSO, įskaitant tokias platformas kaip GISRS, apie visus rekomenduojamus COVID-19 epidemiologijos ir sunkumo rodiklius, reagavimo priemones ir gretutinius protrūkius, kad būtų galima geriau suprasti pandemijos raidą.

Rizikos pranešimai ir bendruomenės dalyvavimas
8. Įtraukti ir suteikti žmonėms ir bendruomenėms daugiau galimybių pasitikėti COVID-19 atsaku ir skatinti nuolat laikytis visuomenės sveikatos ir socialinių priemonių, pagrįstų solidarumo ir žmogaus teisių principais; stebėti ir spręsti gandus ir klaidingą informaciją.

Diagnostika, terapija ir vakcinos
9. Sukurkite nacionalinę daugiadalykę darbo grupę, įvertinkite pažangą naudodamiesi COVID-19 vakcinų įvedimo parengties vertinimo priemone (VIRAT) ir paruoškite nacionalinį dislokavimo ir skiepijimo planą, kuris gali būti holistinis operacinis planas. COVID-19 vakcinos įvadas. Daug dėmesio reikėtų skirti bendravimui su bendruomenėmis, norint pasirengti skiepytis COVID-19.

Sveikatos apsaugos priemonės, susijusios su tarptautiniu eismu
10. Reguliariai iš naujo apsvarstykite tarptautinėms kelionėms taikomas priemones pagal IHR (2005) 43 straipsnį ir toliau PSO teikite informaciją ir pagrindimus apie priemones, kurios labai trukdo tarptautiniam eismui. Užtikrinti, kad priemonės, turinčios įtakos tarptautiniam srautui (įskaitant tikslinį diagnostikos ir karantino naudojimą), būtų pagrįstos rizika, pagrįstos įrodymais, nuoseklios, proporcingos ir ribotos trukmės.

11. Toliau stiprinti įėjimo taškų pajėgumus, kad būtų galima valdyti galimą tarpvalstybinio perdavimo riziką ir palengvinti tarptautinį kontaktų atsekimą.

Pagrindinės sveikatos paslaugos
12. Išlaikyti pagrindines sveikatos priežiūros paslaugas, skiriant pakankamą finansavimą, tiekimą ir žmogiškuosius išteklius; stiprinti sveikatos sistemas, siekiant įveikti pandemijos, gretutinių ligų protrūkių ir kitų ekstremalių situacijų poveikį psichinei sveikatai.

Pasidalinkite su draugais

TRUMPAI


Yra 7 koronavirusų šeimai priklausantys virusai. Jie pavadinti taip todėl, nes yra panašūs į karūną, o žodis „korona“ lotynų kalboje būtent tai ir reiškia. Iš šių 7 koronavirusų pavojingiausi yra trys, pasaulyje sukėlę protrūkius.

Pirmąjį protrūkį prieš 18 metų lėmė SŪRS virusas – sunkus ūminis respiracinis sindromas. Antrąjį protrūkį prieš 8 metus sukėlė MERS virusas – jis kilo Artimuosiuose Rytuose. Trečiasis protrūkis 2020 m. sausio mėnesį prasidėjo Kinijoje.